Побудова відділу продажу – ефективна робота колективу
Будь-який керівник хоче бути в курсі подій у компанії та особливо його цікавить відділ продажу. Від роботи безпосередньо залежить прибуток, розвиток фірми. Ось власник контролює своїх підлеглих, але зауважує лише погіршення результату. Він ухвалює кардинальне рішення: набрати новий штат, запровадити нові правила, але це не допомагає. А вся справа в тому, що початкова побудова відділу продажу була неправильною.
Що ж це таке?
Багато бізнесменів-початківців не бачать у цьому нічого складного. Для цього потрібно просто найняти штат менеджерів із досвідом, а вони знають, що робити. Але це не завжди спрацьовує. А ви взагалі замислювалися, скільки вам зараз потрібно спеціалістів і як у вас налагоджено роботу? Все це впливає на майбутнє компанії.
При грамотній побудові відділу продажу важливо враховувати такі моменти:
- фінансова складова;
- персонал;
- загальний регламент продажу;
- інструменти управління.
А тепер докладніше.
Ви повинні чітко розуміти, скільки готові спочатку виділити для набору персоналу, забезпечення робочим місцем і ПЗ. Окупність витрат може початися лише через кілька місяців (хоча це все залежить від досвіду компанії). Тож подумайте, скільки персоналу потрібно зараз на підприємстві.
Тепер перейдемо до самих співробітників. Це має бути ретельний підбір персоналу. Недостатньо лише провести співбесіду та поцікавитися рекомендаціями з попереднього місця роботи. Якщо у вас немає такої нагоди, доручіть це фахівцям.
Бізнесменів-початківців наявність загального регламенту продажів дивує. Хіба менеджери не знають як це робити? Але кожен може робити по-своєму. У результаті вийде плутанина і не можна буде повноцінно оцінити роботу кожного. Побудова відділу продаж під ключ дозволяє створити загальну схему. Особливо це допоможе новачкам. Але досвідченим продажникам теж не заважає дотримуватись загальних правил.
Будь-який керівник хоче постійно бути в курсі роботи колективу. Він постійно контролює процес, вимагає надання звітів. Контроль потрібен, але це не повинно забирати час у співробітників на складання звітів. Грамотна організація відділу з нуля до максимального результату передбачає впровадження CRM. Це дозволяє контролювати своїх працівників. У свою чергу системний продукт спрощує життя всьому колективу.
Як організовується відділ продажу під ключ?
Це лише на перший погляд процес видається таким простим. Тут потрібно грамотно вибудувати стратегію та дотримуватися таких пунктів:
- аудит;
- опис стратегії;
- реалізація практично.
Фахівцям потрібно вивчити вже наявну роботу, щоб виявити слабкі та сильні сторони. Якщо все розробляється з нуля, то вивчається робота компанії, специфіка бізнесу.
Лише після цього складається стратегія. Відразу хочеться відзначити, що немає однієї стандартної схеми. Для кожного випадку складається індивідуальна пропозиція.
Коли план робіт складено, приступають до його реалізації. Це навчання співробітників, налагодження CRM-системи (якщо її не було), підключення IP-телефонії.
Кому довірити реалізацію?
Зараз багато хто в Києві та інших регіонах України пропонує свої послуги з побудови відділу продажів з нуля. Звичайно вони відрізняються між собою сумою за роботу, термінами реалізації.
Порада: віддавайте перевагу тим, хто вже давно на ринку. Перегляньте портфоліо. Добре колись, у ньому будуть проекти з різних сфер бізнесу.
Чому вигідно укладати договір із ITUA:
- 11 років на ринку;
- досвідчена команда спеціалістів;
- прийнятна цінова політика.
Це має бути не просто виконавець, а партнер для тривалої співпраці.
Цікавить будівництво відділу продажів з нуля? Зв’яжіться зі спеціалістами ITUA. Поясніть їм свою проблему, а вони вже на основі отриманої інформації нададуть рішення. До того ж, пропишуть терміни реалізації, і яка буде ціна на створення відділу продажів під ключ для вашої ситуації. Поліпшіть свій бізнес зараз, щоб потім отримувати лише прибуток.